Sunday, January 24, 2010

Sassafras Reflection ササフラスの反射

 


The January thaw
is in full recital,
with a steady
morning rain
making mirror
out of driveway,
providing pallet
in grey tones
for the Sassafras.

As a youth
I learned
to identify
its leaves,
elliptical,
often with two
and three lobes
joined by aromatic twigs
that smelled fresh
when snapped,
like a spicey rootbeer.


一月の雪どけは
絶頂の独奏会
安定した朝雨が
ドライブウェイを
鏡にして
ササフラスのために
グレー調のパレットを
創っている。

私が若かったころ、
葉を見極める方法を
学んだ、
楕円形の、
たいていの場合
2つか3つの裂片が
いい香りのする小枝で
一体となっているのは
ポキッと折った時に
スパイシーなルートビアーのような
新鮮なにおいがした。

Posted by Picasa

4 comments:

  1. 最初は湖に映っているのかなと思いました。
    雨がドライブウェイを鏡に・・・。
    北国ならではの自然がつくったアートですね。
    摺りガラスの向こうの世界のようにも見えます。

    ReplyDelete
  2. 冬にブログを始めると言うことに関しては、ネタが尽きてしまうのではないかと思い、少し心配していましたが、雨が降ったので、いつもと違う美しさを見ることが出来ました。しかし...また今日から雪です。コメントありがとうございました。

    ReplyDelete
  3. Willoughby says:

    The young leaves also make an excellent soothing tea. Mix with lemon and honey in a recipe old, it'll help cure the common cold.

    ReplyDelete
  4. B&W shimmers capture the mood in this pleasing composition.

    ReplyDelete